torsdag 7 februari 2013

Dofterna idag

Jag har känt massor av dofter idag, kloret i simbassängen, kaffelukten från en rykande kopp i närheten, vi har luktat på snö. Jag har känt lukten av använd handduk, av mitt barns schampodoftande hår. Jordgubbs theet jag drack, lukt av citron, av banan . Jag har känt lukten av trädet i bastun, av toningen av mitt hår och medlet hon strök på mina ögonbryn.

Jag har aldrig tänkt på att om du först luktar på tex yoghurt så känner du doften men sen när du äter tar det överhand för när du sen försöker lukta och känns jordgubbsdoften igen så finns den inte där!! Lukta alltså innan du äter!:)

Jag har stått vid mitt ord och delat ut massage, sån duktig flicka jag är!;)

En knasig grej var att jag hade lite bråttom idag när jag häller i mitt proteinpulver i min shake för snubblar till och på något sätt hamnar pulvret i håret på mig!!! Ivarjefall ... Ha ha... Jag borstar bort det och tänker inte mer på det. Tänker inte på detta senare och konstaterar att jag för första gången i mitt liv fått mjäll!!! ( eehh..;) rusar alltså iväg och inhandlar mjällschampo!! När det plötsligt slår mig att aj fan!!! Det "kan" ju för böveln tänkas vara PROTEIN pulvret som landade i håret i morse som jag trodde att jag lite lätt kunde borsta bort!! Ha ha...! Ja hopp ... Tur det inte var mjäll då! Slängde flaskan men luktade först på den. Luktade apelsin!:)

Imorgon ska jag observera KÄNSLOR!! Oohhh... Det blir tufft!!

SOAL!!
Stanna
Observera
Acceptera
Låt gå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar