söndag 27 januari 2013

Underbart möte

Jag hade en underbart möte med min yngsta son i morse. Jag hade lite förutfattade meningar och tänkta att det här samtalet kommer spåra ur, pajas som han är och alltid vill koncentrera sig mer på att busa. Men så fel jag hade....
Han satt där rakryggad och allvarlig och berättade för mig om vad han tyckte var läskigt. Han tog också ett exempel för att visa att han förstod vad jag menade med att man känner sig stolt och modig efteråt om man övervinner sin rädsla. Sen förklarade han lika seriöst för sin mor att det är inte så att han tycker det är läskigt att åka i skidliften, det är bara jobbigt att ramla hela tiden!!
Och båten han tillslut vågade sig i i somras som han tyckte var så läskig, den pratade han lite mer om och frågade om fiskarna skulle bita honom i tårna och vad skulle hänt om han ramlat i och tappat sina skor. Jag tyckte man kunde köpa nya medans min 7 åring föreslog att man kunde ta ett par andra som som man har hemma!;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar